Introduccion a la Biblia

Introduccion a la Biblia

by William Anderson
     
 
La Biblia es el texto más venerado por los cristianos y también el más conocido; pero, paradójicamente, quizás es también el menos comprendido. El P. William A. Anderson proporciona al lector las bases para entender su contexto cultural e histórico, para "escuchar" las tradiciones orales y para "encontrarse" con los

Overview

La Biblia es el texto más venerado por los cristianos y también el más conocido; pero, paradójicamente, quizás es también el menos comprendido. El P. William A. Anderson proporciona al lector las bases para entender su contexto cultural e histórico, para "escuchar" las tradiciones orales y para "encontrarse" con los autores sagrados y lograr así una mejor comprensión del mismo. Al tener más presente la Palabra de Dios en su vida, su relación con Dios se hará también, si cabe, más profunda.

Introduction to the Bible: Overview, Historical Context, and Cultural Perspectives
Introduction to the Bible, the first book in the series, lays the groundwork for readers to understand the Bible.
Fr. William A. Anderson helps readers understand historical and cultural contexts, "hear" oral traditions, and "meet" the writers of the books of the Bible.

Product Details

ISBN-13:
9780764823572
Publisher:
Liguori Publications
Publication date:
08/15/2013
Edition description:
Spanish-language Edition
Pages:
97
Product dimensions:
5.90(w) x 8.70(h) x 0.50(d)

Meet the Author

William A. Anderson, DMin, PhD, is a presbyter of the Diocese of Wheeling-Charleston in West Virginia. This director of retreats and parish missions, professor, catechist, spiritual director, and former pastor has written extensively on pastoral, spiritual, and religious subjects. Father Anderson earned his doctor of ministry degree from St. Mary’s Seminary & University in Baltimore, and his doctorate in sacred theology from Duquesne University in Pittsburgh.

El P. William A. Anderson, DMin PhD es sacerdote de la diócesis de Wheeling-Charleston, Virginia del Oeste, director de retiros y misiones parroquiales, profesor, catequista y director espiritual. También fue párroco. Ha escrito numerosas obras sobre pastoral, temas espirituales y religiosos. El P. Anderson obtuvo el doctorado en MInisterio por la Universidad y Seminario de Santa María de Baltimore y el doctorado en Teología Sagrada por la Universidad de Duquesne de Pittsburgh.

Customer Reviews

Average Review:

Write a Review

and post it to your social network

     

Most Helpful Customer Reviews

See all customer reviews >