×

Uh-oh, it looks like your Internet Explorer is out of date.

For a better shopping experience, please upgrade now.

Sulla strada
     

Sulla strada

by Jack Kerouac, Marisa Caramella
 
Sal Paradise, un giovane newyorkese con ambizioni letterarie, incontra Dean Moriarty, un ragazzo dell'Ovest. Uscito dal riformatorio, Dean comincia a girovagare sfidando le regole della vita borghese, sempre alla ricerca di esperienze intense. Dean decide di ripartire per l'Ovest e Sal lo raggiunge; è il primo di una serie di viaggi che imprimono una dimensione

Overview

Sal Paradise, un giovane newyorkese con ambizioni letterarie, incontra Dean Moriarty, un ragazzo dell'Ovest. Uscito dal riformatorio, Dean comincia a girovagare sfidando le regole della vita borghese, sempre alla ricerca di esperienze intense. Dean decide di ripartire per l'Ovest e Sal lo raggiunge; è il primo di una serie di viaggi che imprimono una dimensione nuova alla vita di Sal. La fuga continua di Dean ha in sé una caratteristica eroica, Sal non può fare a meno di ammirarlo, anche quando febbricitante, a Cittàe del Messico, viene abbandonato dall'amico, che torna negli Stati Uniti.

Product Details

ISBN-13:
9788852014000
Publisher:
MONDADORI
Publication date:
10/07/2010
Sold by:
ARNOLDO MONDADORI - EBKS
Format:
NOOK Book
File size:
793 KB

Related Subjects

Meet the Author

Jack Kerouac (1922-1969) was an American novelist, poet, and painter most closely associated with the Beat Movement of the 1950s. His most famous works include On the Road, The Dharma Bums, and Big Sur, several of which have been adapted into films. In 1959 Kerouac released his collection of poems Mexico City Blues. Few authors can claim as large an influence on American culture as Jack Kerouac and his examinations of youth and rebellion.

Customer Reviews

Average Review:

Post to your social network

     

Most Helpful Customer Reviews

See all customer reviews