Was Ein Lehrer K Nnen Muss - Lehrerbildung In Deutschland

Overview

Studienarbeit aus dem Jahr 2003 im Fachbereich Pädagogik - Der Lehrer / Pädagoge, Note: sehr gut, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 17 Quellen im Literaturverzeichnis, Sprache: Deutsch, Abstract: Ich studiere die Fächer Englisch und Pädagogik auf Lehramt für die Sekundarstufen I und II und habe mich für den Beruf der Lehrerin entschieden, weil er mir die Möglichkeit bietet, durch meine Tätigkeit, nämlich die Arbeit mit und Bildung von Kindern und Jugendlichen, den Beitrag für die Gesellschaft zu leisten,...
See more details below
Paperback
$19.83
BN.com price
(Save 9%)$21.90 List Price
Sending request ...

More About This Book

Overview

Studienarbeit aus dem Jahr 2003 im Fachbereich Pädagogik - Der Lehrer / Pädagoge, Note: sehr gut, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 17 Quellen im Literaturverzeichnis, Sprache: Deutsch, Abstract: Ich studiere die Fächer Englisch und Pädagogik auf Lehramt für die Sekundarstufen I und II und habe mich für den Beruf der Lehrerin entschieden, weil er mir die Möglichkeit bietet, durch meine Tätigkeit, nämlich die Arbeit mit und Bildung von Kindern und Jugendlichen, den Beitrag für die Gesellschaft zu leisten, der mir persönlich am sinnvollsten erscheint und mit dem ich mich am ehesten identifiziere.
Da meine Eltern ebenfalls beide Lehrer sind, kenne ich zwar die Annehmlichkeiten dieses Berufes (z.B. zwölf Wochen Ferien im Jahr), bin mir aber genauso dessen bewusst, dass Lehrer nachmittags eben nicht ‚immer frei' haben und glaube auch, einen guten Einblick in die psychischen Belastungen zu haben, die der Beruf mit sich bringt, auch wenn ich sie konkret bis jetzt durch meine Praktika nur bedingt am eigenen Leib erfahren habe.
Nicht nur bei der Berufswahl, sondern auch während des Studiums bleibt es nicht aus, dass man das Berufsbild, die eigenen Vorstellungen, Fortschritte und eben auch die Vorbereitung durch die Ausbildung immer wieder reflektiert und evaluiert. Hierbei bin ich leider nicht die einzige, die feststellen muss, dass das Studium mich bis jetzt meiner Meinung nach nicht ausreichend auf meine zukünftige Tätigkeit als Lehrerin vorbereitet hat und ich fürchte, dass sich dies auch in den verbleibenden Semestern bis zum 1. Staatsexamen nicht ändern wird. Was das Referendariat bringt, bleibt abzuwarten.
Diese Erkenntnis war mein Beweggrund, das Seminar ‚Lehrerbild und Lehrerbildung im internationalen Vergleich' zu besuchen und mich im Rahmen dieser Hausarbeit mit der Situation der Lehrerausbildung in Deutschland zu beschäftigen. Hierbei werde ich jedoch nicht auf die Geschichte der Lehrerausbildung in Deutschland eingehen können und auch die dritte Phase
Read More Show Less

Product Details

  • ISBN-13: 9783638816069
  • Publisher: GRIN Verlag
  • Publication date: 10/9/2007
  • Language: German
  • Pages: 56
  • Product dimensions: 5.83 (w) x 8.27 (h) x 0.13 (d)

Customer Reviews

Be the first to write a review
( 0 )
Rating Distribution

5 Star

(0)

4 Star

(0)

3 Star

(0)

2 Star

(0)

1 Star

(0)

Your Rating:

Your Name: Create a Pen Name or

Barnes & Noble.com Review Rules

Our reader reviews allow you to share your comments on titles you liked, or didn't, with others. By submitting an online review, you are representing to Barnes & Noble.com that all information contained in your review is original and accurate in all respects, and that the submission of such content by you and the posting of such content by Barnes & Noble.com does not and will not violate the rights of any third party. Please follow the rules below to help ensure that your review can be posted.

Reviews by Our Customers Under the Age of 13

We highly value and respect everyone's opinion concerning the titles we offer. However, we cannot allow persons under the age of 13 to have accounts at BN.com or to post customer reviews. Please see our Terms of Use for more details.

What to exclude from your review:

Please do not write about reviews, commentary, or information posted on the product page. If you see any errors in the information on the product page, please send us an email.

Reviews should not contain any of the following:

  • - HTML tags, profanity, obscenities, vulgarities, or comments that defame anyone
  • - Time-sensitive information such as tour dates, signings, lectures, etc.
  • - Single-word reviews. Other people will read your review to discover why you liked or didn't like the title. Be descriptive.
  • - Comments focusing on the author or that may ruin the ending for others
  • - Phone numbers, addresses, URLs
  • - Pricing and availability information or alternative ordering information
  • - Advertisements or commercial solicitation

Reminder:

  • - By submitting a review, you grant to Barnes & Noble.com and its sublicensees the royalty-free, perpetual, irrevocable right and license to use the review in accordance with the Barnes & Noble.com Terms of Use.
  • - Barnes & Noble.com reserves the right not to post any review -- particularly those that do not follow the terms and conditions of these Rules. Barnes & Noble.com also reserves the right to remove any review at any time without notice.
  • - See Terms of Use for other conditions and disclaimers.
Search for Products You'd Like to Recommend

Recommend other products that relate to your review. Just search for them below and share!

Create a Pen Name

Your Pen Name is your unique identity on BN.com. It will appear on the reviews you write and other website activities. Your Pen Name cannot be edited, changed or deleted once submitted.

 
Your Pen Name can be any combination of alphanumeric characters (plus - and _), and must be at least two characters long.

Continue Anonymously

    If you find inappropriate content, please report it to Barnes & Noble
    Why is this product inappropriate?
    Comments (optional)