Broken Lives

Broken Lives

by Cesario Picca

NOOK Book(eBook)

$2.99
View All Available Formats & Editions

Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
WANT A NOOK?  Explore Now
LEND ME® See Details

Product Details

BN ID: 2940155260905
Publisher: Cesario Picca
Publication date: 05/17/2018
Sold by: Smashwords
Format: NOOK Book
File size: 713 KB

About the Author

Cesario Picca (1972), salentino di origine, vive a Bologna. Per 25 anni ha lavorato come giornalista di cronaca nera e giudiziaria, ora si occupa dei suoi gialli e del protagonista Rosario Saru Santacroce ed è relatore e moderatore in numerosi dibattiti e convegni. Ha pubblicato (2005) il saggio giuridico Senza bavaglio – L’evoluzione del concetto di libertà di stampa. Il suo amore per i gialli è sbocciato con Tremiti di paura che vede il giornalista salentino Rosario (Saru) Santacroce come protagonista impegnato nel seguire le indagini per scoprire l'autore di un cruento femminicidio. Questo giallo è il primo di una lunga serie perché sono molte altre le avventure che lo vedranno impegnato con la stessa verve, la stessa simpatia la stessa suspense e la stessa curiosità. Come, per esempio, Gioco mortale - delitto nel mondo della trasgressione, Il dio danzante - delitto nel Salento, Vite spezzate ambientato a Londra e dedicato alle vittime di abusi e L'intrigo - guanti puri e senza macchia. C’è molto di Cesario Picca in Saru Santacroce. Stessa età, stesse origini, stesso modo di vivere vita e lavoro. Laureato in Economia all’Università di Lecce, si è trasferito a Bologna per lavoro. Ha lavorato per molti anni per il quotidiano L’Informazione-Il Domani ed è stato collaboratore dell’agenzia Adn Kronos. Nel 2002 è stato insignito del premio Cronista dell’anno 'Piero Passetti' grazie a un’inchiesta giornalistica.

Customer Reviews

Most Helpful Customer Reviews

See All Customer Reviews

Broken Lives 5 out of 5 based on 0 ratings. 2 reviews.
Anonymous 6 months ago
A psychological thriller set in London that does not allow time to breathe. This thriller faces a painful topic such as child abuse. A punch to the stomach with the strength of a well structured and very nice thriller. I recommend following the investigations by Scotland Yard detective Sonny D’Amato
Anonymous 6 months ago
I liked this sort of psychological thriller very much. The author is good at describing disasters of child abuse through this thriller set in London. We have the Scotland Yard detective Sonny D'Amato investigates to arrest a serial killer who breaks young students' life. A lot of suspense but also the right amount of sensuality that lead the reader to the unpredictable final showdown. Very interesting the role of the Italian reporter Saru Santacroce. I think Cesario Picca could be a surprise as a thriller writer. I recommend reading it.