El Palacio de la Medianoche

El Palacio de la Medianoche

by Carlos Ruiz Zafón
4.5 2

NOOK BookSpanish-language Edition (eBook - Spanish-language Edition)

$9.99
View All Available Formats & Editions
Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
Want a NOOK ? Explore Now

Overview

El Palacio de la Medianoche by Carlos Ruiz Zafón


Calcuta, 1932: El corazón de las tinieblas. Un tren en llamas atraviesa la ciudad. Un espectro de fuego siembra el terror en las sombras de la noche. Pero eso no es más que el principio. En la víspera de cumplir 16 años, Ben, Sheere y sus amigos deberán enfrentarse al más terrible y mortífero enigma de la historia de la ciudad de los palacios.

Product Details

ISBN-13: 9788408095491
Publisher: Grupo Planeta
Publication date: 07/12/2010
Series: La Trilogía de la Niebla , #1
Sold by: Planeta
Format: NOOK Book
Sales rank: 322,773
File size: 2 MB

About the Author

Carlos Ruiz Zafón es uno de los autores más reconocidos de la literatura internacional de nuestros días y el escritor español más leído en todo el mundo después de Cervantes. Sus obras han sido traducidas a más de cincuenta idiomas. En 1993 se da a conocer con El Príncipe de la Niebla, que forma, con El Palacio de la Medianoche y Las Luces de Septiembre, la Trilogía de la Niebla. En 1998 llega Marina. En 2001 publica La Sombra del Viento, la primera novela de la saga de El Cementerio de los Libros Olvidados, que incluye El Juego del Ángel, El Prisionero del Cielo y El Laberinto de los Espíritus, un universo literario que se ha convertido en uno de los grandes fenómenos de las letras contemporáneas en los cinco continentes. 

Customer Reviews

Most Helpful Customer Reviews

See All Customer Reviews

El Palacio de la Medianoche 4.3 out of 5 based on 0 ratings. 3 reviews.
Anonymous More than 1 year ago
Anonymous More than 1 year ago
Guest More than 1 year ago
Zafon Characterizes this book, along with El Principe de la Niebla, Las Luces de Septiembre, and Marina--as children books. They should be read in that context. The Midnight Palace is the meeting place of a secret society (Chowbar Society) of seven orphaned children from the St. Patrick's orphanage in the 1930's Calcutta. There, Ben, a twin, is dumped on a rainy night by his grandmother in an effort to keep them safe from a ghost. At age sixteen, the orphans are released to face life as adults and on the last meeting of the Chowbar Society, Sheere, Ben's twin is made a member of the society. Together the society solves the mystery of the twins tragic history and fight the dangers that confronts all of them. Not as good as La sombra del viento or el Juego del Angel, but still makes for a great read.