eBook

$9.99 

Available on Compatible NOOK devices, the free NOOK App and in My Digital Library.
WANT A NOOK?  Explore Now

Related collections and offers

LEND ME® See Details

Overview

Un thriller che cela un’allegoria politica che ambiziosamente affronta grandi questioni come lealtà, ideologia e verità.A Parigi, in una camera d’albergo, all’alba di un giorno che cambierà la Storia, squilla il telefono e una donna di nome Barbara risponde. Si aspetta di sentire la voce del suo amante, Martin, che vive in clandestinità in quella città, facendo propaganda contro la dittatura del Paese da cui provengono. La voce è invece è quella di uno sconosciuto, Leon. Un uomo che sembra sapere tutto di lei e di Martin, che è convinto che Barbara sia l’incarnazione di una donna immaginaria che popola i suoi sogni fin dall’adolescenza, Susanna. Come Martin, Leon è una figura misteriosa il cui passato e le cui motivazioni non sono sempre chiari. In una conversazione telefonica di nove ore con Barbara, Leon parla di Susanna, del pericolo in cui si trova Martin (alcuni sospettano che sia un agente della polizia segreta), della sua vita e del suo matrimonio. Finché la lunga telefonata non viene interrotta: qualcuno sta bussando alla porta della camera, e non ha buone intenzioni. Tutto sta per cambiare per sempre. Un thriller magnetico e provocatorio che esplora un territorio in cui l’ossessione sessuale incrocia il terrore politico, ricordandoci che niente è più pericoloso della fiducia.

Product Details

ISBN-13: 9788867997718
Publisher: Edizioni Clichy
Publication date: 11/06/2020
Series: Rive Gauche - Fiction e non-fiction americana
Sold by: BOOKREPUBLIC SRL
Format: eBook
Pages: 140
File size: 501 KB
Language: Italian

About the Author

About The Author
Chilean-American author and human rights activist Ariel Dorfman's many internationally acclaimed works of poetry, fiction, and nonfiction include his bestselling memoir, Heading South, Looking North, which was the basis for the documentary film A Promise to the Dead, directed by Peter Raymont and shortlisted for the Oscars in 2008. His play Death and the Maiden, staged in over 100 countries, was made into a feature film by Roman Polanski. Dorfman is afrequent contributor to the New York Times, Los Angeles Times, Washington Post, New York Times Book Review, and Huffington Post. He is Walter Hines Page professor of literature and Latin American studies at Duke University, and his numerous international honors include his delivery ofthe Mandela Lecture in Johannesburg in 2010.

A poet, novelist, essayist, screenwriter, and commentator for NPR s "All Things Considered", ANDREI CODRESCU is the MacCurdy Distinguished Professor of English at Louisiana State Universityand the editor of the literary journal "Exquisite Corpse".
From the B&N Reads Blog

Customer Reviews