La filosofia di Charlie Brown: Perché non posso avere un cane come tutti gli altri?

La filosofia di Charlie Brown: Perché non posso avere un cane come tutti gli altri?

by Charles M. Schulz
La filosofia di Charlie Brown: Perché non posso avere un cane come tutti gli altri?

La filosofia di Charlie Brown: Perché non posso avere un cane come tutti gli altri?

by Charles M. Schulz

eBook

$12.99 

Available on Compatible NOOK devices, the free NOOK App and in My Digital Library.
WANT A NOOK?  Explore Now

Related collections and offers


Overview

«Charlie Brown deve essere una persona problematica perché è una caricatura dell’uomo comune. La maggior parte di noi è più abituata a perdere che a vincere. E vincere è bello, ma non è divertente.»
Charles M. Schulz, 2 ottobre 1975

Prima apparizione: 2 ottobre 1950.
Il buon vecchio Charlie Brown è l’adorabile perdente che indossa la solita maglietta con una greca e che non molla mai (anche se vince raramente).
È il capitano della peggiore squadra di baseball al mondo... ma continua a presentarsi a ogni partita. Non riesce a trovare il coraggio per parlare con la ragazzina dai capelli rossi... ma continua a sperarci. Anche se i suoi amici, il suo albero cannibale e perfino il suo cane provano compassione per lui, egli sarà sempre un eroe coraggioso.

«Charles Schulz è stato un grande poeta che ci ha continuamente raccontato, con due colpi di matita, la sua versione della condizione umana.»
Umberto Eco

«Peanuts è stato, e continuerà a essere il miglior fumetto mai apparso sulla faccia della terra.»
Ray Bradbury

«Charles Schulz era un vero tesoro americano, un artista, un filosofo e un attento osservatore della vita umana.»
Bill Clinton


Product Details

ISBN-13: 9788868218225
Publisher: Magazzini Salani
Publication date: 11/19/2015
Sold by: GeMS
Format: eBook
Pages: 368
File size: 186 MB
Note: This product may take a few minutes to download.
Language: Italian

About the Author

Charles M. Schulz (1922–2000) was the legendary American cartoonist famous for his comic strip "Peanuts" that features the beloved characters of Charlie Brown and Snoopy. Nicknamed "Sparky", Schulz's ambition from a young age was to be a cartoonist and his first success was selling 17 cartoons to the Saturday Evening Post between 1948 and 1950. He started submitting strips to the newspaper syndicates and in the spring of 1950, United Feature Syndicate expressed interest in Li'l Folks. They bought the strip, renaming it Peanuts, a title Schulz always loathed. The first Peanuts daily appeared October 2, 1950; the first Sunday, January 6, 1952. Peanuts continued for nearly 50 years, making it one of the longest running cartoon strips in history. Schulz completed 17,897 daily and Sunday strips in his lifetime, each and every one fully written, drawn, and lettered entirely by his own hand — an unmatched achievement in comics.

From the B&N Reads Blog

Customer Reviews