Zona disagio

Zona disagio

NOOK Book(eBook)

$9.99
Available on Compatible NOOK Devices and the free NOOK Apps.
Want a NOOK ? Explore Now

Overview

Zona disagio by Jonathan Franzen

Dopo aver creato una delle famiglie piú famose d'America, i Lambert delle Correzioni, Jonathan Franzen mette in scena la famiglia Franzen. Lo fa in un'autobiografia che diverte, commuove e brilla d'intelligenza.
A quarant'anni, poco dopo la morte della madre, Jonathan Franzen ritorna a Webster Groves, il tranquillo sobborgo di St Louis dov'è cresciuto. I due fratelli maggiori l'hanno incaricato di cercare un agente immobiliare per vendere la vecchia casa di famiglia. Appena entra nelle stanze in cui ha trascorso infanzia e adolescenza, Franzen si sente un «conquistatore che bruciava le chiese e fracassava le icone del nemico». E il nemico è la famiglia. Ma questo è solo il primo impatto, perché il suo atteggiamento rivela subito un'intenzione diversa e piú profonda. Se decide di entrare nella «zona disagio» che è il proprio passato, Franzen lo fa per prolungare il gesto del padre, che ogni sera muoveva il termostato del riscaldamento di casa verso la «zona benessere». In lui l'ironia è sempre accompagnata da un movimento contrario di indulgenza e innesco emotivo.

Product Details

ISBN-13: 9788858402764
Publisher: EINAUDI
Publication date: 10/07/2010
Sold by: GIULIO EINAUDI EDITORE - EBKS
Format: NOOK Book
File size: 477 KB

About the Author

Considered one of the finest contemporary American authors, Jonathan Franzen has mined his Midwestern background and deep understanding of familial drama to write several multi-generational epic novels. The Corrections won the National Book Award, among other honors, while Freedom was named a notable fiction selection of 2010 by the American Library Association. His fifth novel, Purity, follows the journey of a recent college graduate as she struggles to find her place in a broader social and global context.

Hometown:

New York, New York

Date of Birth:

1959

Place of Birth:

Western Springs, Illinois

Education:

B.A., Swarthmore College, 1981; studied as a Fulbright scholar at Freie Universität in Berlin

Customer Reviews

Most Helpful Customer Reviews

See All Customer Reviews